Zoekwoordtargeting in Google Ads – Modation

Zoekwoordtargeting in Google Ads – Modation

De advertentie rangschikking bestaat uit een zestal factoren:

1. Het bod

Het bedrag wat je maximaal wil of kunt betalen voor een klik.

2. De kwaliteit van je advertenties & de bestemmingspagina

Relevante informatie is een belangrijke factor voor Google. Daarom houden ze ook rekening met de kwaliteit van je advertentie én de ervaring op de bestemmingspagina. Hoe meer je advertentie en bestemmingspagina aansluiten bij het zoekwoord, hoe relevanter je bent. Valt deze score laag uit? Lees in onze andere blog hoe je de kwaliteitsscore kan verbeteren.

3. De drempels

De minimumverkoopprijs die je betaald voor jouw advertentie. Om de advertentiekwaliteit hoog te houden, maakt Google de drempels (het minimumbod) hoger voor advertenties met een lage kwaliteit. Als jouw bod lager is dan de drempel, wordt de advertentie niet weergegeven. Het loont dus om advertenties te maken met een hoge kwaliteit.

4. De concurrentie

Als een van jouw concurrenten een vergelijkbare rangschikking heeft, dan hebben jullie een gelijke kans om een positie te behalen. Wanneer jouw advertentie een hogere rangschikking heeft, is de kans groter dat jij die positie krijgt.

5. De context van de zoekopdracht

Er wordt gekeken naar zoektermen, de locatie van de persoon, het type apparaat, het tijdstip, de aard van de zoektermen, andere advertenties & organische zoekresultaten en andere gebruikerssignalen en -kenmerken.

6. Het verwachte effect van je advertentie-extensies

Als je extensies toevoegt aan je advertentie, maakt Google een schatting of dit jouw advertentie relevanter en succesvoller maakt. Maak dus gebruik van extensies die aansluiten bij jouw call to action.

Al deze factoren worden vergeleken met als doel om de posities te bepalen. Advertenties met een hoge kwaliteitsscore en relevantie leveren vaak betere posities voor lagere kosten. Dat betekent dat je zelfs zonder het hoogste bod op de eerste positie kan belanden. Kortom, met relevante advertenties kun je met minder budget dan een concurrent toch méér klikken binnenhalen.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *