Zo maak je een nieuwsbrief die opvalt & het gewenste doel behaalt [infographic]

Je zou denken dat met de mogelijkheden met social media, apps en online adverteren, e-mailmarketing niet zo belangrijk is als marketingmiddel. Maar niets is minder waar. Het is een krachtig middel om jouw doelgroep te bereiken. Denk aan het contact versterken met je huidige klanten of het bereiken van potentiële. Maar dan wil je natuurlijk een nieuwsbrief of mailing maken die opvalt, prikkelt en het gewenste doel behaalt. Hoe zorg je daarvoor?

Of je nu een webshop hebt, een winkel of als zelfstandig adviseur werkzaam bent, een nieuwsbrief moet je zien als een contactmoment met je doelgroep. Wat kun je ermee?

  • Informeren
  • Aanzetten tot (herhaal)aankoop
  • Producten of diensten promoten
  • Interessante content onder de aandacht brengen

Wat je doel ook is, het is belangrijk dat jouw mailing opvalt in die vaak te overvolle mailbox, zodat jouw doelgroep je mail opent en gaat lezen. Om dit te bereiken zijn een aantal elementen belangrijk om aandacht aan te schenken. Email Uplers heeft deze ingrediënten voor jou op een rij gezet in de onderstaande infographic, zodat je jouw nieuwsbrieven of mailings een boost kan geven.

Sleutelelementen voor jouw nieuwsbrief

Er zijn 3 zaken die van belang zijn om te zorgen dat jouw lezers je mailing gaan openen:

  • De afzender
  • De onderwerpregel
  • De preview, ook wel de preheader

Dit zijn de sleutelelementen om te zorgen dat jouw boodschap je doelgroep bereikt. Je kan nog zo’n goede tekst of creatieve mailing ontwikkeld hebben, als de ontvanger die niet opent gaat het alsnog mis.

Naast deze drie aspecten, is het belangrijk dat de lay-out of design van je mailing de lezer prikkelt om de nieuwsbrief te bekijken. Een goede en logische opbouw is daarbij belangrijk. Maar ook dat je mail goed leesbaar is op verschillende devices.

Wil jij jouw mailings verbeteren om te zorgen dat je meer winst ermee haalt? Scrol dan naar beneden om alle tips & tricks in de infographic te lezen. Voor een groter exemplaar klik je op de afbeelding.

Infographic emailmarketing

Volg de hele serie Infographic Day. Ben je een liefhebber van infographics? Volg dan ook het Pinterestaccount van Frankwatching. Hier verzamelen we de beste infographics, screencasts en visuals over online en social.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *