YouTube stopt met overlay advertenties

YouTube stopt met overlay advertenties


YouTube stopt 6 april met Overlay-advertenties omdat het als ‘storend voor kijkers’ wordt ervaren. De optie was al niet meer beschikbaar voor mobiele gebruikers, wel op de desktop.

YouTube gaat wel door met pre-, mid- en post-roll-advertenties die vaak kunnen worden overgeslagen, ook al zijn advertenties die content op de meest ongelukkige momenten onderbreken minstens zo storend.

Overlays zijn kleine tekstadvertenties die tijdens het afspelen onderaan de video verschijnen. Vaak hebben ze geen enkele relatie met de getoonde content.

Het besluit zal ongetwijfeld genomen zijn onder invloed van TikTok, die kijkers niet lastig valt met overlays.

Geselecteerde plug-ins voor het blokkeren van advertenties waren al langer in staat om dergelijke inhoud te blokkeren.

Vanaf 6 april 2023 kan men ‘Overlay-advertenties’ dus niet meer activeren of toevoegen vanuit YouTube Studio.

Het videoplatform zegt dat het verwijderen van overlay-advertenties een beperkte impact zal hebben op YouTube-videomakers. De kans is dat YouTube meer reclame tijdens het afspelen zal tonen.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *