Waarom wil je in 2023 nog een persbericht versturen?

Waarom wil je in 2023 nog een persbericht versturen?

Persbericht versturenAandacht. Dat is het korte antwoord. Je wilt aandacht van nog meer mensen. Je wilt aandacht van de media, zodat zij hun lezers nieuwsgierig maken met jouw verhaal. Aandacht die verkoopt of aanzet tot een bepaalde actie. En er zijn meer goede redenen om in 2023 een persbericht te laten schrijven en te versturen. Die geef ik in het lange antwoord van dit artikel.

Nu denk je misschien ‘Ik heb mijn nieuwsbrief en social media.’ en dat is ook zo. Alleen dat communiceert naar mensen die het bedrijf al kennen. Immers, hoe hadden ze zich anders kunnen abonneren op de nieuwsbrief of socials? Het verschil met het persbericht is dat deze draait om het bereiken van een nieuwe groep mensen.

Meer naamsbekendheid

Wil je dat onbekenden bekend raken met jouw bedrijf? Mensen bereiken die nog niet weten wat voor geweldigs jouw bedrijf of product doet? Laat dan een persbericht schrijven en versturen. Wanneer journalisten jouw verhaal publiceren in hun media, dan neemt het bereik enorm toe. En dat vergroot de naamsbekendheid van het bedrijf enorm.

Relatie en grip

Journalisten hebben verhalen nodig. Jij wilt jouw verhaal vertellen. Wanneer een persbericht met een goed geschreven verhaal wordt verstuurd, dan levert dit voor jullie beiden voordeel op. De redacteur bespaart tijd wanneer hij het persbericht vrijwel in zijn geheel kan overnemen. En jouw verhaal wordt gepubliceerd zoals jij dat graag ziet. Dat bevordert een goede relatie met de pers en verstevigt de grip op het publieke imago van het bedrijf.

Betere online vindbaarheid

Veel verhalen worden in online media gepubliceerd. Wanneer ook de links in het persbericht naar de website worden overgenomen, dan kan dit de positie in zoekmachines als Google verbeteren. Vooral wanneer een gewaardeerd en gerespecteerd medium de backlink plaatst. Dat is immers een hele mooie en betrouwbare online aanbeveling.

Daarom wil je in 2023 een persbericht laten schrijven en versturen.

Wanneer wil je een persbericht versturen?

In de ideale situatie is dit als er iets nieuwswaardig te melden valt. En dat is nieuws waar de lezer zichzelf in herkent of een belang bij heeft. Kijk daarom altijd goed naar de interesses die de doelgroep heeft. Er zijn verschillende soorten persberichten, dus volop mogelijkheden. Ik zet een aantal veel voorkomende persberichten voor je op een rij.

  • Lancering bedrijf / product / dienst
  • Aan-/aftreden medewerker / fusies / overnames
  • Onderzoeksresultaten
  • Evenement
  • Onderscheiding / erkenning / prijzen

Persbericht versturen?

Wil je weten of jouw verhaal nieuwswaardig genoeg is voor het schrijven van een persbericht?
Neem contact met me op om te overleggen.

 

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *