Waarom je al jaren verkrampt overkomt op klanten

Waarom je al jaren verkrampt overkomt op klanten

Je bezoekt de website van een ondernemer. Je scrollt wat op en neer en je krijgt jeuk. Een ongemakkelijk gevoel. De site ziet er okee uit en het verhaal is wel duidelijk, maar het voelt niet lekker.

Je weet al: de kans is klein dat je met dat bedrijf zaken gaat doen.

Dat is op jouw site waarschijnlijk ook zo. Dat weet ik omdat ik heel veel websites van ondernemers bekijk en dit probleem hebben ze bijna allemaal.

Het jeukgevoel van de bezoekers komt door je foto’s.

Ben jij volkomen relaxt als een fotograaf afdrukt? Of ben je aan het poseren? Waarschijnlijk het laatste.

Want bijna iedereen die niet wekelijks professionele foto’s laat maken staat op foto’s met een blik in hun ogen. Een blik die zegt: Goddegoddegod, ik ga op de foto. Ze zijn ermee bezig dat ze op de foto gaan.

Ze hebben een blik van ongemak. Dat ongemak voelen je klanten als je de foto bekijkt.

Kijk jij naar diezelfde foto, dan ben je vooral bezig met je eigen ijdelheid of zelfkritiek. Terwijl het andere mensen niet boeit hoe je erop staat: die voelen alleen maar hoe hun onderbewuste reageert.

Een ondernemer die zich ongemakkelijk voelt op een foto zorgt voor klanten die zich ongemakkelijk voelen bij die ondernemer. Je kan wel raden wat zulke foto’s doen met de conversie van je websites en je marketing.

Ik stond vroeger altijd met een verkrampte glimlach op foto’s. Maar tijdens een fotoshoot voor mijn vorige boek probeerde ik iets uit waardoor ik opeens een natuurlijke lach kon laten zien. Foto na foto en shoot na shoot.

Het is een ademhalingstrucje. Niet het cliché-advies dat je diep moet ademhalen. Nee, mijn tip is: UITademen op een foto. Hard uitademen. Door je mond.

Want wanneer doe je dat nog meer? Wanneer adem je nog meer hard uit? Als je in de lach schiet. Op een onnatuurlijk moment als een fotoshoot kun je daardoor toch een natuurlijke lach produceren. Door ‘fake’ in de lach te schieten door hard uit te ademen door je mond terwijl je poseert voor een foto, ziet je lach er ineens ontspannen uit. Probeer het maar voor de spiegel en boek dan een fotograaf want die verkrampte foto’s die je nu hebt zien er niet uit en dat kost je elke dag klanten.

Fun fact: ik heb dit ook aan mijn pubers en aan mijn lieve vrouw geleerd en ik hoor nu vaak aan hun adem dat ze mijn trucje aan het toepassen zijn als iemand een camera op ze richt.

Enjoy,

Aartjan van Erkel

P.S.

Om in je copywriting ook uit de kramp te raken, lees je mijn boek Nummer 1. Want in hoofdstuk 2 leg ik uit waarom je klanten nu gapend afhaken door je marketing, en de rest van het boek staat vol met tips om ze te charmeren tot op het bot door meer personality in je copywriting te leggen. Bestel het boek via https://www.nummer1.online en je krijgt er gratis het complete audioboek bij dat ik voor je heb ingesproken.

« Vorige: Eerste stap naar een veel lucratievere business

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *