The 21st Century Challenge – Emerce

In deze aflevering van Emerce TV staat een paneldiscussie over duurzaamheid centraal. Wat is het? Wie is er voor verantwoordelijk binnen organisaties? En daaraan gerelateerd: hoe zit het eigenlijk met groei en zijn er grenzen aan de groei?
De 21st century challenge is duurzaamheid. In deze aflevering ondervragen host Krijn Schuurman en co-host Pieter Meijer (managing director van Springbok) een panel van drie experts over duurzaamheid. Het gaat om Anke Fransen (Hunkemöller), Jan Willem Koch (Hallmark Cards Benelux) en William Jansen (Salesforce). Zij leggen uit waarom duurzaamheid een containerbegrip is en dat ook al wil iedereen graag duurzamer leven, het een uitdaging blijft om echt dingen voor elkaar te krijgen.
Verder bespreken zij de rol van de overheid voor het level-playing-field en het schetsen van de langetermijn-horizon als het gaat om duurzaamheid. Verder bespreken zij wat het effect van sustainability is op de positionering naar buiten en welke rol (digital) markering kan spelen als het gaat om duurzaamheid. Het panel vertelt verder waarom het raadzaam is om als organisatie niet aan green washing te doen: doe wat je belooft en klop jezelf niet te veel op de borst. Tot slot behandelen ze de valkuilen op het gebied van sustainability en blikken ze vooruit waar hun organisatie staat over één tot vijf jaar.
Collectie: Emerce TV
Sprekers: Anke Fransen (sustainability manager bij Hunkemöller), Jan Willem Koch (managing director Europe bij Hallmark Cards Benelux) en William Jansen (Territor Lead Net Zero Cloud Benelux bij Salesforce)
Hosts: Krijn Schuurman (zelfstandig dagvoorzitter, presentator en consultant op het gebied van innovatie in de zorg) en Pieter Meijer (managing director bij Springbok)

Ik richt mij op alle online marketing gerelateerde ontwikkelingen en schrijf hier over.