Sendcloud voegt sms-alerts toe aan orders webwinkels

Sendcloud voegt sms-alerts toe aan orders webwinkels


Webwinkels kunnen binnenkort naast e-mails ook sms’jes gaan sturen met updates over de verzendstatus van een order.

Klanten van Sendcloud, een leverancier van verzendsoftware voor online shops, voegt deze nieuwe optie toe voor zijn klanten. Het is ondertussen standaard voor webwinkels om verzend- en track & trace-informatie met klanten te delen. Sterker nog: winkels die dat niet doen, lopen grotere kans uit de gratie te vallen bij klanten. Sms is een aanvulling op deze service aan klanten.

Hoewel de meeste consumenten in Nederland (79%) nog steeds de voorkeur geven aan trackingupdates via e-mail, wint sms (26%) wel aan populariteit. Aangezien consumenten graag de meest actuele afleverstatus binnen handbereik hebben, helpen geautomatiseerde sms-berichten om klanten in elke fase van het verzendproces op de hoogte te houden. Bovendien helpen geautomatiseerde trackingupdates het aantal support tickets op de klantenservice te verminderen en het aantal succesvolle leveringen bij de eerste poging te verhogen.

Retailers kunnen net als bij de e-mails zelf instellen wanneer een sms verstuurd wordt en wanneer niet. Voorbeelden: een update wanneer de bestelling onderweg is, updates rondom vertragingen of wanneer de levering niet is gelukt.

De woordvoerder van Sendcloud uit Eindhoven licht toe: “In sommige landen is sms net zo populair als e-mail, maar ook is het handig omdat de kans groter is dat consumenten thuis zijn. Dit is met name voor internationale orders interessant. Pakketten die teruggestuurd moeten worden omdat consumenten niet thuis zijn, brengen extra kosten met zich mee voor de webshop.”

Om het nieuwe berichtenverkeer in te regelen werkt Sendcloud samen met CM.com.

De status updates zijn eenrichtingsverkeer. Consumenten kunnen er niet op reageren op verzend- of aflevervoorkeuren tussentijds te wijzigen.

Sendcloud haalde in september 2021 150 miljoen euro groeigeld op in een Series C-financieringsronde. De ronde werd geleid door Softbank Vision Fund 2. Met dat geld is het bedrijf bezig zijn internationale activiteiten op te schalen.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *