Salade? Te veel werk. – Schrijven voor internet

Vandaag wil ik het met je hebben over een publiek geheim: een salade eet niet lekker.

Bij gezond leven hoort regelmatig een work-out doen, en een salade eten is alsof je een work-out doet op je bord.

Stand-up comedian Demitri Martin zegt het zo in zijn Netflix-show Demitri Martin: Live (At the time):

‘Salad’s just too much work!

You gotta get the ingredients, wash everything, dry everything, mix it together, dress it. Then I go to eat the salad, now I have to make a small copy of the salad on my fork. For every bite.

I have to go: lettuce, onion, mushroom, pepper, eat it. Gotta make another small salad, here we go: lettuce, onion…

“How’s your salad?”

“It’s 17 small salads that I had to make!”

That’s probably why in a restaurant the waiter’s like: “Are you still working on that salad?”

“You’re goddamn right I’m working!” ‘

Om klanten toch te motiveren om salades te bestellen, stoppen restaurants er een hele berg extra dingen in.

Crispy gebakken bacon – zachte bonken artisjokhart – stukjes rijpe tomaat die zichzelf hebben ingesmeerd met geperste knoflook en olijfolie, hun zonnebril hebben opgezet en daarna de hele dag in de zon hebben liggen drogen – en de moeder aller smeuige salade-ingrediënten uit Italië: burrata.

Maak je een online training, stop daar dan ook een berg extra ingrediënten in om je klanten te motiveren om hem te consumeren. Want uiteindelijk is het gewoon een hoop werk. En alléén als je een training zo leuk mogelijk maakt, halen ze het einde en kopen ze ook je volgende training.

Veel trainers maken saaie salades die niet te bunkeren zijn. Grote stukken gortdroge ijsbergsla, roze tomaat en slappe komkommer. Geen dressing. Klanten zitten daar lusteloos in te prikken en schuiven dan hun bord opzij.

Ik verkoop al meer dan 10 jaar online trainingen en heb ondernemers de allergrootste fouten zien maken. Demotiverende trainingen maken. Helemaal de verkeerde trainingen maken. Negatieve deelnemers aantrekken.

Om jou te behoeden voor de 6 grootste omzetkillers bij het verkopen van online trainingen, heb ik een gratis seminar gemaakt. Het heet ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Volgende week woensdagochtend kun je daar gratis bij zijn. Ik laat je daarin onder andere zien hoe je door online trainingen klanten voor het leven krijgt. En hoe je deelnemers motiveert om extreme resultaten te halen.

Je meldt je aanvoor dit seminar via deze link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbg-online-trainingen-onbeperkte-aantallen-aanmelden/

Het is op woensdag 12 oktober van 10 tot 12 uur. Kun je niet op dat tijdstip? Meld je dan toch aan, want ik stuur je de beste tips uit het webinar achteraf ook per post toe.

Aartjan van Erkel

P.S.

Ben je van plan om ooit een online training te gaan aanbieden? Kijk dan éérst naar mijn tips in dit gratis seminar. Thank me later.

« Vorige: Ondernemersles uit de winkel van mijn ouders

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *