Orderchamp in strategische samenwerking met TICA

Orderchamp in strategische samenwerking met TICA


TICA Trends & Trade en online inkoopplatform Orderchamp gaan een strategische samenwerking aan. De partijen maken vanochtend bekend de Benelux en Duitsland en, in een latere fase, andere EU-landen van hun omnichannel B2B dienten te willen voorzien.

“Bij mijn weten is dit het eerste echte omnichannel b2b inkoopplatform”, licht Joost Brugmans van Orderchamp aan deze uitgave toe. “Het is een strategische samenwerking omdat we onze platformen over en weer helemaal zijn geïntegreerd. TICA, een bekend inkoopcentrum in retailland, faseert in de komende weken zijn eigen online propositie uit. Hun klanten kunnen via onze technologie door.”

“Dit helpt ons in brand awareness. Het voegt tevens een fysieke servicepropositie toe aan onze oplossing.”

Omgekeerd levert het TICA een omnichannel blik op de wereld. Het bedrijf kan in de toekomst bijvoorbeeld orders die in zijn locaties worden geplaatst gratis via Orderchamp laten bezorgen. Tevens wordt het mogelijk om online orders in Aalsmeer of Venlo te laten afhalen. Daar hangen momenteel al digitale bordjes die bezoekers op Orderchamps diensten wijzen.

TICA is 25 jaar oud en heeft locaties in Aalsmeer en Venlo, 54.000 m2 zogeheten shop-in-shops. Van daaruit bedient het vrijwel alle retailers in Nederland en een serieus deel uit het westen van Duitsland. Het bedrijf helpt 350 van de grootste merken in contact komen met verkopende partijen. Orderchamp doet hetzelfde, maar dan voor zesduizend kleinere, opkomende en middelgrote merken. Louter via het web.

“We lanceren expres nu”, vertelt Brugmans “omdat het piekseizoen voor retail zich spoedig weer aandient.”

Martijn Cliteur, directeur TICA, vult aan: “We zijn klaar om nog meer fysieke locaties uit te rollen in Europa en de verbinding tussen on- en offline met behulp van Orderchamps technologie nog beter neer te zetten”.

Orderchamp is actief in Nederland, België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Polen, Denemarken, Spanje en Italië. De manier om een markt te ontginnen, is door de daar lokaal bekende merken in de catalogus op te nemen. Van meet af aan werkt het Amsterdamse bedrijf met een selectief deurbeleid. Door het kaf van het koren te scheiden, kan de marktplaats een zekere minimum kwaliteit garanderen.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.