Omzet CM.com naar 69 miljoen (+18%)

Omzet CM.com naar 69 miljoen (+18%)


De kwartaalomzet van CM.com stijgt tot 69 miljoen euro en steeds meer, nu bijna de helft, daarvan is jaarlijks terugkerend. De Brabanders zien economische aarzeling in de markt.

Zojuist publiceerde CM.com uit Breda zijn financiële cijfers over het derde kwartaal (PDF). Beleggers reageren gematigd positief en belonen het aandeel met een stijging van een procent.

CEO Jeroen Van Glabbeek: “We stelden een omzetdoel van 300 à 315 miljoen euro voor heel 2022 en verwachten dat dat eindigt aan de onderkant van die bandbreedte. Daar komt bij een neerwaarts risico van tien miljoen euro als gevolg van macro-economische onzekerheden.”

De brutowinst voor het kwartaal eindigt op 19 miljoen euro, wat gelijk staat aan een marge van 28 procent. Een puur SaaS-bedrijf, de richting waar CM zich naartoe ontwikkelt, kan op die KPI makkelijk over het dubbele gaan.

De jaarlijks terugkerende omzet steeg met 43 procent tot 29 miljoen euro. Dat is bijna de helft van de kwartaalomzet. Investeerders kijken graag naar die bedrag omdat het staat voor een vaste, voorspelbare inkomstenstroom.

Opvallend is ook de sprong in het aantal verwerkte online betalingen. Dat nam met 95 procent toe tot 526 miljoen euro. Dat komt mede uit het contract dat CM won bij de rijksoverheid. Sinds november 2021 verlopen alle online- en pinbetalingen aan de Rijksoverheid via hun systemen.

CM.com exploiteert een dienstenwaaier die is gestoeld op communicatie, betalingen en ticketing. Die drie komen jaarlijks samen op het F1-circuit in Zandvaart. Het bedrijf is hier hoofdsponsor en gebruikt de racedagen als uithangbord voor zijn diensten. Internationaal zou nergens zo’n geïntegreerde benadering van evenementenbeheer bestaan in de racewereld.

CM streeft ernaar om structureel winstgevend (ebitda) te zijn tegen eind 2023.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *