Analyse: kalverliefde tussen supers en maaltijdbezorgers – JET en Uber Eats willen meer
Steeds meer supermarkten zoeken de samenwerking met maaltijdplatformen. Vooralsnog middels kleine experimenten, maar een blik op het buitenland leert dat het daar niet bij hoeft te blijven. Arjan van Oosterhout analyseerde de markt en merkte dat (leestijd 8-9 minuten)
Hoe cross-border e-commerce uit China uiteindelijk toch een bedreiging wordt
Amazon heeft Chinese verkopers een tijd lang in een wurggreep gehouden, maar het tij lijkt te keren. Chinese e-commercers slaan tussenpartijen richting het westen over en grijpen de macht over het hele cross-borderproces, schrijft China-expert Ed Sander. Dat gebeurt met verleidelijke apps en aanbiedingen aan de voorkant, maar de echte succesfactor zit in de supply chains. (leestijd 8-9 minuten)
Wil je nog meer achtergronden over e-commerce, lees dan ook deze premium artikelen:
Hoe China het spel verandert met interest-based e-commerce. En de VS al heeft bereikt
Zoals TikTok scherp weet in te schatten waarnaar gebruikers op zoek zijn, zo kunnen verschillende Chinese e-commercespelers dit ook, schrijft Niels Achtereekte. De zogeheten shelf commerce maakt plaats voor interest-based e-commerce. Na de thuismarkt heeft dit via de Verenigde Staten nu ook het Westen bereikt. Reden te meer om met behulp van techcommentator en medeoprichter van China Talk Ed Sander dieper op het model in te gaan. (leestijd 5-6 minuten)
Voor het lezen van de artikelen is een Emerce Premium-abonnement nodig. Met dit abonnement heb je onbeperkt toegang tot premium content als achtergrondartikelen, rapporten, dossiers en exclusief nieuws.
Daarnaast krijg je ook nog eens gratis kaarten voor Emerce Digital Marketing Live! en Emerce E-commerce Live!, 10% korting op alle andere Emerce evenementen en ontvang je de Emerce 100 en de EGUIDE in print.
Meer informatie vind je hier.