Meer mensen stellen bezorgvoorkeuren in via PostNL-account
In het afgelopen jaar hebben ongeveer een half miljoen gebruikers van de PostNL-app hun bezorgvoorkeuren ingesteld. Dat is bijna een verdrievoudiging van het jaar daarvoor, waarin deze optie vanuit PostNL voor alle gebruikers beschikbaar is gesteld.
Met de bezorgvoorkeuren in de PostNL-app, of via het persoonlijke PostNL-account, geven ontvangers zelf aan waar pakketten standaard bezorgd kunnen worden, bijvoorbeeld thuis of bij een PostNL-punt in de buurt. Ook kunnen ontvangers aangeven waar een pakket bezorgd mag worden op het moment dat iemand niet thuis is.
Op dit moment zijn er drie opties: bezorgen bij de buren, bezorgen bij een PostNL-punt in de buurt of bezorgen op een afgesproken plek rondom huis. In de komende maanden wordt ook de PostNL-pakketautomaat toegevoegd als optie.
PostNL is in februari 2021 gestart met bezorgvoorkeuren van ontvangers. De optie is sindsdien stapsgewijs uitgebreid. Ruim 7,5 miljoen mensen die beschikken over een PostNL-account krijgen al meldingen van tijdvakken, een overzicht van de te bezorgen pakketten en de optie om een bezorgmoment te wijzigen.

Ik richt mij op alle online marketing gerelateerde ontwikkelingen en schrijf hier over.