Maak het kerstpakket echt persoonlijk

Maak het kerstpakket echt persoonlijk




door Redactie |
Last Updated:   20 oktober 2022

Tags: Ondernemen, Relatiegeschenken

Weet je nog toen vroeger je ouders thuiskwamen van het werk met een kerstpakket? Het was een heel ritueel om deze uit te pakken. Wat voor lekkers zou er in zitten? Het geven van een kerstpakket blijft leuk. Je geeft er immers als ondernemer mee aan dat je je werknemers waardeert en ze daarom een mooi eindejaarsgeschenk wil geven. Nu zijn er heel veel verschillende kerstpakketten te vinden. De meeste zijn al voor je samengesteld, maar dat hoeft niet altijd perfect te passen bij je werknemers. Jij kent je personeel natuurlijk het beste en daarom kun je een kerstpakket zelf samenstellen voor een persoonlijk kerstpakket.

Persoonlijke cadeautjes

Het geven van een kerstpakket stamt al uit de negentiende eeuw, waarbij het cadeau doen van voedsel aan werknemers heel gewoon was om de lange winter door te komen. Tegenwoordig zijn de pakketten heel uitgebreid en worden er zelfs leuke gadgets en cadeaus aan de relatiegeschenken toegevoegd. Dat maakt een kerstpakket extra memorabel, want een kleine tafelspeaker, kandelaars of een paninigrill zullen vaker op tafel verschijnen. Een persoonlijk cadeau of kerstpakket zorgt ervoor dat je werknemer zich begrepen en gewaardeerd voelt. En dat is een investering waar je als werkgever veel plezier van hebt.

Trends in kerstpakketten

Er is een tijd geweest dat kerstpakketten trendy moesten zijn. Zo was het ineens helemaal ‘in’ om een pakket te geven met producten uit ontwikkelingslanden of om juist alleen maar een koffie en theepakket cadeau te doen. Nu zien we steeds meer duurzame persoonlijke kerstpakketten. Natuurlijk is ook de versiering van kerst aan trends onderhevig en zien we die kleurstellingen vaak terug in de kerstpakketten, maar de keuze blijft aan jou. Wil je een pakket in de kleuren van je bedrijf en passen die niet bij de huidige kersttrends? Geen probleem, want ook dat is allemaal mogelijk. Zet gewoon met je kerstpakket een eigen trend, in plaats van anderen te volgen. De verpakkingen van de producten bepalen namelijk het kleurenpalet van het kerstpakket. En daar is dus heel veel in mogelijk.

Chique kleurstelling

Het is overigens aan te raden om een vast kleurenpalet te kiezen voor het kerstpakket. Ook wanneer je deze zelf samenstelt. Door een kleur te kiezen, krijgt het pakket een luxere uitstraling. En daarvoor hoeft het echt niet allemaal zwart, goud of zilver te zijn. Het mag ook best oranje, rood of blauw zijn. En wat dacht je van een luxe groen of sneeuwwit pakket? Door middel van kartonnen hoesjes kun je zo allerlei producten in hetzelfde jasje steken. Dat zal er luxe uitzien!

Blijk van waardering

Bovendien is het gewoon leuk om zelf uit te kiezen wat je aan je personeel als blijk van waardering wil geven. Zoek daarbij iets uit wat past bij jullie bedrijfscultuur. Is de bedrijfsbarbecue bijvoorbeeld een hoogtepunt van het jaar? Stel dan een kerstpakket samen wat daarbij aansluit – zelfs al geef je het kerstpakket pas met Kerstmis. Wordt er veel gezongen in het bedrijf? Een miniradio of een karaoke apparaatje past dan perfect bij jullie. Veel kerstpakketten bevatten wijn, maar misschien drinken je collega’s liever een biertje op de vrijdagmiddagborrel. Doe dan eens een mooi speciaalbier in het pakket, in plaats van de standaard fles rode wijn. Het is allemaal mogelijk. En dus ook in de kleur van je bedrijf.

Pakket voor iedereen

Natuurlijk blijft het lastig om het iedereen naar de zin te maken met een standaard kerstpakket. Je kan daarom zelf kerstpakketten samenstellen voor al je werknemers. Misschien geef je dit jaar daarom wel verschillende pakketten weg. De ene helft een heerlijk verwenpakket met een deken en borrelhapjes en de andere helft een stoer pakket voor buiten. Het is helemaal aan jou en er is keuze genoeg. Stel dus zelf het perfecte kerstpakket samen en verras je personeel met een bijzonder en persoonlijk kerstpakket in een chique kleurstelling.

Foto door Marcel Köhler

b2bmarketeers schrijft dagelijks over onderwerpen rondom b2b marketing, sales en ondernemen. Het doel van b2bmarketeers is: de b2b marketing professional helpen.

content marketing ebook

Schrijf je in voor de b2b updates en ontvang gratis cheat sheet: Nummer 1 met Content Marketing 🏆.

We respecteren uw privacy, u kunt zich op ieder moment afmelden voor deze nieuwsbrief.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *