Luie copywriting van een leuk bedrijf

Luie copywriting van een leuk bedrijf

Gisteren fietste ik langs een geparkeerd vrachtwagentje bij mij in de straat.

Op die vrachtwagen stond de slogan van het bedrijf. Die slogan was zo bijzonder dat ik even ben gestopt om erover na te denken.

Hij was namelijk zo geschreven dat hij niet alleen op dat bedrijf, maar op alle bedrijven van Nederland van toepassing is.

Hij was zo algemeen dat het eigenlijk verdomd knap gevonden was. Want ga er maar aan staan: bedenk de slogan voor elk bedrijf in Nederland.

Dit stond er op dat vrachtwagentje:

‘Realiseert mogelijkheden’.

Ik zal niet verklappen om welk bedrijf het gaat, dan kun je ernaar gissen.

Een glasvezelkabeltrekker misschien? Die realiseert de mogelijkheid om in 4 kamers in huis een andere Netflix-serie te kijken.

Een wasserij? Die realiseert de mogelijkheid van slapen tussen frisse lakens voor hotelgasten.

Een bakkerij? Die realiseert de mogelijkheid van het eten van een lekker krakend stokbroodje bij de lunch.

(Het was een bedrijf dat medische hulpmiddelen levert aan verpleeghuizen). Wat jouw bedrijf ook ‘realiseert’ aan ‘mogelijkheden’, doe het de wereld niet aan om zulke taal te gebruiken in je marketing.

Hoeveel ‘grip’ op ‘succes’ je ook ‘realiseert’ door ‘impact’ op de ’verbinding’ tussen ‘professionals’ in ‘organisaties’, je kan echt wel iets beters bedenken dan zulke luie copywriting.

Met mistige taal en uitgeputte cliché’s toon je weinig respect voor de intelligentie van je klanten. Want die zien dat jij de eerste de beste standaardwoorden hebt gekozen toen je bezig was de belangrijkste teksten van je bedrijf te schrijven. Je slogan, die je overal op afdrukt. Je e-mailingen, die je naar iedereen toe stuurt. Je homepage, die jouw bedrijf presenteert aan het hele internet. Daarmee communiceer je desinteresse.

Waarom heb je eigenlijk geen scheidt aan de saaie conventies in je markt? Waarom stop je niet met meeblaffen met de rest, en ga je niet precies doen waar je zelf zin in hebt? Je bent veel leuker dan je eigen marketing, en je weet het.

Klanten die jou al kennen, gaan waarschijnlijk goed op jouw personality. Waarom zien we die personality dan niet terug in je marketing? Waar is die creatieve ondernemer, waar klanten mee kunnen lachen en die houdt van een beetje teasen?

Kun je wat hulp gebruiken bij het entertainen en teasen in je marketing, bestel dan mijn boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’. Daarin geef ik je alle formules die je nodig hebt om klanten te charmeren tot op het bot door jouw echte personality in je copywriting te leggen. Plus de ‘epic e-mail formule’ om mailingen te sturen waar je klanten geen genoeg van kunnen krijgen maar die je concurrenten niet durven te schrijven.

Je bestelt het op https://www.nummer1.online en dan krijg je er gratis het complete audioboek bij dat ik voor je heb ingesproken zodat je er ook naar kunt luisteren tijdens het paardrijden of het uitlaten van je labrapoedel.

Enjoy.

Aartjan van Erkel

P.S.

Lezeres An mailde me: “Sinds ik  ‘epic e-mails’ stuur naar mijn mailadressen heb ik veel meer aanvragen. Ik dacht dat september en oktober de “stille” maanden waren. Maar ik heb dank zij de mails dit jaar veel meer omzet dan vorige jaren. En dat alleen door jouw boek te lezen en met jouw lijst van ideeën aan de slag te gaan. Ik spendeer minder tijd aan schrijven (geen social media meer…) en heb veel meer klanten! Echt top!” – An van Dorst van Beeldiggeleerd .be

« Vorige: Is je bedrijf te kwetsbaar?

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *