KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos

KLM’s Valentijnscampagne met ChatGPT schot in de roos


Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.

Een ludieke actie van de luchtvaartmaatschappij was de campagne Airmail eerder deze week.

De Valentijnscampagne werd gezien op sociale media en via de nieuwsbrief door 2,5 miljoen mensen. KLM profiteert vrijwel automatisch van zijn grote bereik onder reizigers en het feit dat het sterk is in merkverhalen vertellen.

In twaalf uur tijd hebben 32.500 mensen de landingspagina bezocht om een liefdesbrief te maken. Wie wilde kon met een klik op een knop zelfs een reisje boeken, maar de essentie draaide om het romantische bericht. Niet om de reis.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met LiveWall.

Foto: Glenn Beltz (cc)

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *