Klanten AH en Lidl zijn digitale koopjesjagers

Klanten AH en Lidl zijn digitale koopjesjagers


De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.

Dat komt naar voren in een onderzoek van MeMo2. De helft van de vaste klanten van AH en 44 procent van Lidl lezen wekelijks de online folder van de supermarkt. Bij Jumbo ligt op dat 23 procent, zo laat het panelonderzoek zien. Bij de gemiddelde consument ligt dat zo’n tien à vijftien procent lager.

In opkomst zijn de folder apps. Het bereikpercentage ligt nog wel een stuk lager in vergelijking tot de papieren supermarktfolder. Het is makkelijk om dit als tegenvallend te beschouwen. Maar het kan wel degelijk voor supermarkten een effectief instrument zijn om nieuw marktaandeel aan te boren. Elke gelezen folder is een connectie die tot een aankoop leiden.

“De folderapps zullen wel moeten doorgroeien in bereik en gebruiksfrequentie om strategisch ook echt interessant te blijven voor de Nederlandse supermarkten en ‘endemic’ advertising. Dit betekent dat apps zoals Reclamefolder.nl, Allefolders.nl en Folders.nl flink moeten gaan investeren om de gebruiksaantallen te doen laten stijgen.” De onderzoekers concluderen: “We verwachten dan ook meer samenwerking tussen deze apps en consolidatie in deze markt.”

Genoemde apps en Stocard hebben tussen de vijftien en twintig procent marktaandeel.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *