Hoe growth hacking werkt voor jouw marketing

Hoe growth hacking werkt voor jouw marketing

Grote successen komen over het algemeen vaak voort uit een reeks kleinere opgestapelde succesjes. Het gaat dus niet alleen over kwaliteit maar zeer zeker ook over kwantiteit.

Het implementeren van growth hacking bij een team is het zeker in het begin hard werken.  Wennen aan de methodiek, de samenwerking, de tooling, en nog veel meer. Veel zal zeker niet lukken, maar elk stukje opgedane kennis leidt weer tot betere resultaten …en betere ideeën om te testen, die weer leiden tot betere successen enzovoort.

Langzaam beginnen, dan tempo opvoeren

Om die reden adviseren we teams om langzaam te beginnen en het tempo dan op te voeren, zodra het team vertrouwd raakt met het nieuwe proces. Tevéél experimenten in het begin, kan leiden tot slechte resultaten en verkeerde conclusies. Helemaal als targets niet gehaald worden. Als een test geen groei oplevert wil dat trouwens niet zeggen dat het is mislukt, want als het goed is leer je. Mits elke test goed is ontworpen natuurlijk. Weten wat niet werkt en daar je voordeel mee doen is net zo belangrijk.

En wanneer er dan eens een experiment wordt uitgevoerd met een hoge ROI, zal er ook meer draagvlak ontstaan bij de rest van de organisatie voor het opschalen van dit proces. Meer tests geven meer inzichten en al deze inzichten geven het bedrijf een voordeel ten opzichte van de concurrentie. Het implementeren van learnings en het optimaliseren van dit proces zal uiteindelijk leiden tot een krachtige groeimachine en duurzame groei. Dat brengt mij bij de vraag die me is gesteld:

‘Wat ga je belichten tijdens het  NIMA B2B XChange op 9 november in Leusden en waarom zouden mensen met mij in gesprek moeten gaan?’

Haha, nou ja, als het voorgaande je nog niet genoeg getriggerd heeft… Zonder dollen. Ik ga graag met je de discussie of het gesprek aan. Saman leren we. Want niet ieder type businessmodel is geschikt voor de aanpak die wij gebruiken. Which is fine. Maar dat wil natuurlijk ook weer niet zeggen dat je toekomstige business model er niet aan toe is. Zoals de Amerikaanse ondernemer en investeerder Marc Andreessen zegt: ‘Software is eating the world’. En gelijk heeft hij. Mede door de opkomst van the Internet of Things zie je dat de wereld van software en fysieke producten versmelt. Al die producten worden continu en in real time gemonitord en ge-update.

En ook als dat niet het geval is of kun je het je bijna niet voorstellen: ook jouw product of dienst kan en zal op enig moment worden beconcurreerd door een ‘innovator’, ‘incumbent’ of ‘disruptor’ die wél snapt hoe je dat product of die dienst naar de digitale wereld brengt. De focus is daardoor aan het verschuiven van vaak eenmalige transacties naar het maximaliseren van de waarde die de klant ook na langere tijd nog aan het product of de dienstverlening toekent.

De trend is dat bedrijven die zich meer bezighouden met duurzame waarde creëren voor hun klanten, succesvoller zijn. Noem dat maar toeval. Amen!

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *