Grote bedrijven shoppen vaker online (+47%)

Grote bedrijven shoppen vaker online (+47%)


Zakelijk bestellers hebben door corona het nut van e-commerce op de werkplek uitgevonden. Deze vorm van online handel groeide afgelopen jaar 13 procent en bij grote bedrijven zelfs met 47 procent.

Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2022, een onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers.

De zakelijke besteller verwacht dat over vijf jaar gemiddeld 75 procent van alle bedrijfsaankopen online gedaan wordt. Daarnaast verwacht bijna de helft van de kopers over vijf jaar meer dan negentig procent online te bestellen.

“Zakelijke bestellers zien duidelijk andere voordelen dan consumenten. Voor zakelijke bestellers is de tijdsbesparing het belangrijkst. Zij hebben vaak al een relatie en prijsafspraken met leveranciers”, zegt directeur Marlene ten Ham van Thuiswinkel.org. “Voor hen is het belangrijker dat de bestelling en verzending zo efficiënt mogelijk verlopen. Consumenten hechten juist meer belang aan gemak tijdens de bestelling, keuzemogelijkheden en prijs.”

De belangrijkste reden voor professionals om niet online te kopen is het niet kunnen voelen of zien van het product (27%).

Leversnelheid en bezorgkosten zijn van grote invloed op het zakelijk online bestellen. Gevarieerde bezorgopties zijn hierbij belangrijk. Ook het online volgen van het product, via track & trace, is voor veel bestellers van groot belang. Lage bezorgkosten kunnen zelfs zorgen voor meer orders, geeft bijna dertig procent van de online bestellers aan.

*) Photo by Annie Spratt on Unsplash

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *