Gouden Gids nieuw leven ingeblazen

Gouden Gids nieuw leven ingeblazen


De Gouden Gids is terug van weggeweest, zij het dit keer digitaal. Youvia, het moederbedrijf van de Gouden Gids, signaleert een sterke behoefte om ‘goed gevonden te worden’. Sinds de livegang van het online platform heeft goudengids.nl al 1,7 miljoen bezoekers per maand.

Waar De Telefoongids (DTG) zich vooral richtte op het vinden van personen, is de Gouden Gids juist gericht op het vinden van bedrijven. Bezoekers kunnen zoeken op rubriek, trefwoord en plaatsnaam of regio.

De kracht van de Gouden Gids zit hem volgens Youvia in het samenbrengen van lokaal vraag en aanbod. Wie zoekt naar een loodgieter in Alkmaar, krijgt loodgieters in Alkmaar te zien. Bij de bekende grote zoekmachines worden eerst de grote partijen zichtbaar die investeren in hun Google-positie. Daarnaast zijn niet altijd alle zoekresultaten relevant doordat er bijvoorbeeld ook resultaten uit andere regio’s naar boven komen. ‘Bij de Gouden Gids weet je dat de regionale loodgieters waar jij op hebt gezocht, zichtbaar worden.’

Consumenten kunnen bij de Gouden Gids aangeven welke filters ze belangrijk vinden, zoals de optie ‘dichtbij mij’. Maar ook bedrijven kunnen aangeven hoe zichtbaar ze willen zijn in de regio.

Aanmelden is voor bedrijven gratis. Het is mogelijk om tegen betaling het bedrijf extra te profileren en zo hoger in de ranking komen in hun buurt.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *