Geef jij klanten laffe borrelnoten in plaats van kreunende kroketten?

Geef jij klanten laffe borrelnoten in plaats van kreunende kroketten?

Gisteravond probeerde ik een nieuw biercafé bij mij in de buurt. Mijn tafelgenoot was geheelonthouder en we vroegen naar de alcoholvrije bieren. De eigenaar verscheen bij onze tafel met vijf verschillende flesjes in zijn hand.

Over ieder merk vertelde hij een verhaaltje en ik koos het interessantste biertje uit.

Een uur later vroeg ik aan zijn vrouw die ook bediende of ze wat te knabbelen hadden. Nootjes of zo. Ze zei dat ze die inderdaad hadden en bracht ons een bakje laffe borrelnootjes.

Op de borrelkaart ontdekten we daarna tot onze verbazing een heel bites-menu met onder andere ‘avocado fries’ en ‘harde worst van lokale bosvarkens’.

Met een beschuldigende blik beende ik subiet naar de bar en bestelde de krokante chorizokroketjes, die we blazend en kreunend naar binnen werkten. Waarom had mevrouw ons niet op de huisgemaakte bites gewezen en ons fabrieksnootjes laten eten?

Omdat ze niet bereid was om te verkopen. Haar man had trots zijn bieren bij ons geshowcased en verkocht. Daarom dronken we allebei iets lekker ambachtelijks van microbrouwerijen waar we nog nooit van hadden gehoord. Zij wilde niet verkopen, en daarom aten we er Duyvistroep bij.

Er zijn ondernemers die in hun marketing liever waardevolle tips geven dan een verkooppitch. Ze zeggen tegen zichzelf dat hun klanten dat fijner vinden. Want dan geven ze waarde in plaats van te verkopen.

Maar door ‘waarde’ te geven in je marketing geef je klanten niet waar ze voor komen. Je toont je geen ondernemer als je gaat teachen.

Want klanten hoGisteravond probeerde ik een nieuw biercafé bij mij in de buurt. Mijn tafelgenoot bleek geheelonthouder te zijn en we vroegen naar de alcoholvrije bieren. De eigenaar verscheen bij onze tafel met vijf verschillende flesjes in zijn hand.pen dat je ze een inspirerende mogelijkheid laat zien. Wij wilden pittige biertjes en kreunende kroketjes. Geen Heineken 0.0 dat smaakt naar Amsterdams grachtenwater waar net een Engelse tietentoerist in heeft gepist.

Vertel je klanten leuke dingen over je product. Verkoop ze iets moois waar ze van genieten. Vertoon ondernemersgedrag.

Hoe je in je marketing schaamteloos verkoopt zonder ‘waarde’ te geven en daardoor je klanten charmeert en entertaint, vertel ik in mijn boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’.

In hoofdstuk 5 lees je bijvoorbeeld 6 manieren om te teasen zodat klanten geen genoeg van je kunnen krijgen. Je bestelt Nummer 1 via https://www.nummer1.online en dan krijg je er gratis het luisterboek bij dat ik voor je heb ingesproken, plus 100 onderwerpen voor epic e-mails. Veel lezers nemen het mee op reis en het is een fun read voor in de herfstvakantie.

Goed weekend zuipschuit.

Aartjan van Erkel

« Vorige: Waarom je al jaren verkrampt overkomt op klanten

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *