Formules om op een andere manier te durven schrijven

Formules om op een andere manier te durven schrijven

Merik te Grotenhuis is oprichter van marktonderzoeksbureau CG Research en zegt op pagina 124 van mijn boek Nummer 1:

“Mijn team was eerst huiverig om vaker te gaan mailen. Maar Aartjan zei: ‘Gedraag je als een gezellige buurman die regelmatig langskomt. Wees niet iemand die zelden langskomt en dan altijd wat wil lenen.’

Dat heeft ze overtuigd en we mailen nu informeler. Eigenzinniger, om ons eigen unieke profiel neer te zetten in de markt. De mailingen leveren direct inschrijvingen voor webinars. En de webinars zorgen voor aanvragen van marktonderzoeken. Als we een webinar hebben gegeven en daarna terugkomen op onze werkplek, ligt er soms al meteen een aanvraag in onze mailbox voor een onderzoek dat 4.000 euro kost en dat we meerdere keren per jaar gaan doen voor die klant.

We hebben echt fans op onze mails nu. Klanten vinden de copywriting leuk. Je merkt dat ze er bijna op zitten te wachten tot onze mailing komt.”

Ben jij ook de zanger van de band? Dus ben jij zelf aan het woord in de copywriting van je bedrijf?

Dan heb ik Nummer 1 voor jou geschreven. Je krijgt in het boek copywriting-formules om je nieuwsbrieven, social media posts, boeken, trainingen, presentaties en andere content verslavend te maken. Je ontdekt hoe je vanaf nu geen klanten meer krijgt, maar volgelingen.

Als je wilt kunnen wat de lezers van Nummer 1 kunnen, ga dan naar https://www.nummer1.online en haal het voor de herfstvakantie in huis. Je krijgt als bonus bij het boek gratis 100 onderwerpen voor epic e-mails, plus gratis het complete audioboek dat ik voor je heb ingesproken en dat in de losse verkoop 20 euro kost.

Aartjan van Erkel

P.S.

Merik gebruikt de mails die hij schrijft ook nog op een andere manier: “Door een tip van Aartjan hebben we ook een boekje laten maken van onze mails. Het is eigenlijk een reclamefolder, maar hij is zo leuk geschreven dat hij totaal niet zo wordt gezien. Mensen zijn daardoor opeens een halfuur met je merk bezig.

Op LinkedIn hebben we aandacht aan dat boekje gegeven en daar reageerde bijvoorbeeld de marketingmanager van een groot food-bedrijf op. Ik heb niet het idee dat Aartjan me heeft leren schrijven, maar ik durf het nu wel op een andere manier te doen. We hebben zeker voor 100.000 euro aan extra opdrachten binnengehaald.

Inmiddels heb ik CG Research verkocht. Ik ga dat copywriting-stuk wel missen. Het is helemaal mijn ding geworden.”

« Vorige: Luie copywriting van een leuk bedrijf

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *