Focuspunten voor jouw online marketingstrategie in 2022!

Focuspunten voor jouw online marketingstrategie in 2022!

Dat de regels omtrent privacy in online marketing veranderd zijn, zal je vast niet ontgaan zijn. Veel klanten hechten waarde aan de veiligheid van hun persoonsgegevens.  Het is daarom voor jou de uitdaging om hier goed mee om te gaan. Klanten verstrekken namelijk sneller gegevens aan een bedrijf dat ze vertrouwen, wanneer ze weten hoe het gebruikt wordt en wanneer ze weten wat ze ervoor terugkrijgen. 

Lees hieronder de tips om een privacyveilige online marketingstrategie te ontwikkelen.

1. Benadruk de meerwaarde

Klanten ervaren graag dat iets waardevol is voor hen. Leg duidelijk uit wat de meerwaarde kan zijn voor de klant. In ruil voor deze persoonlijke informatie kan je bijvoorbeeld een betere gebruikerservaring bieden.

2. Laat het opvallen

Zorg ervoor dat klanten zich kunnen herinneren dat ze hun informatie vrijwillig met jou hebben gedeeld. Maak zo min mogelijk velden verplicht en zorg voor een pop-up melding waarin wordt gevraagd om akkoord te gaan met het opslaan van persoonsgegevens.

3. Zorg dat het controleerbaar is

Klanten houden graag controle over hun gegevens. Maak het duidelijk voor ze hoe je de persoonsgegevens gebruikt en hoe de gegevens weer verwijderd kunnen worden.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *