Facebook Carousel Ads | Blog

Facebook Carousel Ads | Blog

Carousel Ads is een vorm van een Facebook & Instagram advertentie die al geruime tijd bestaat, maar nog steeds erg effectief is voor het verhogen van het doorklik- en conversiepercentage. Een gemiste kans als je dit nog niet inzet. Lees hieronder over de voordelen van Carousel Ads en hoe je deze het beste in kunt zetten voor doelgerichte campagnes!

Over Carousel Ads

Met Facebook & Instagram Carousel Ads kun je tot 10 afbeeldingen (minimaal 2) in een dynamische carousel plaatsen. Ook video’s kunnen in de advertenties gebruikt worden. Dit kan interessant zijn voor bedrijven die meerdere producten willen laten zien en promoten in 1 carousel/advertentie.

Via mobiel, tablet of desktop kunnen (potentiële) klanten door de afbeeldingen heen scrollen om op deze manier te ontdekken of er producten tussen zitten die hun interesse wekken. Bij elke afbeelding kun je een eigen tekst en hyperlink meegeven. Zo kan een specifiek product worden gepromoot en opgezocht door geïnteresseerden. 

Voorbeeld van een ‘upper funnel’ carousel ad.

Een groot voordeel van deze manier van adverteren is dat je meer informatie kwijt kan in een carousel advertentie dan in een ‘page post link ad’. Het inzetten van Facebook & Instagram Carousel heeft nog vele andere voordelen die ook voor jouw organisatie interessant kunnen zijn. Deze kun je hieronder lezen.

De voordelen van Carousel Advertenties

Facebook & Instagram Carousel Advertenties hebben meerdere voordelen en opties waarmee je het doorklik- en conversie- percentage kan verhogen.

Een doorlopende advertentie

Een ander voordeel van carousel advertising is dat de advertentie door kan lopen in het volgende vlak. Op deze manier kan de adverteerder de advertentie interessanter maken voor de doelgroep doordat het een soort verhaallijn wordt. Dit heeft positieve gevolgen voor de betrokkenheid. Hieronder zie je een voorbeeld van een doorlopende carousel ad.

Voorbeeld van een doorlopende carousel ad. Er kan worden gezien dat er 1 afbeelding over meerdere vlakken zijn verspreid.

Carousel Ads effectief inzetten

Als organisatie kun je Facebook & Instagram Carousel Ads effectief inzetten om jouw doelgroepen te bereiken. De advertentievorm is een waardevolle toevoeging voor bedrijven in elke sector. 

Facebook heeft het voordeel dat je gericht je doelgroep kan aangeven. Zo kun je o.a. land/regio, geslacht, leeftijd, interesses en locatie bepalen. Hiermee bereik je specifiek de doelgroep voor jouw advertenties. Daarnaast kun je aan de hand van de campagne data de advertenties optimaliseren zodat het beste resultaat kan worden behaald. Dit kan, afhankelijk van het doel van de campagne, bijvoorbeeld het verhogen van de betrokkenheid, brand awareness of de click-through rate zijn.

Ga nu aan de slag met carousel ads!

Als social media advertising expert, Facebook Blueprint gecertificeerd bureau én Facebook Marketing Partner willen wij bijdragen aan het succesvol inzetten van Facebook en/of Instagram Advertising binnen jouw organisatie. Wil je meer informatie over Social Media Advertising of wil je meer weten over hoe MondoMarketing jouw organisatie kan helpen betere resultaten te behalen door het inzetten van Carousel Ads? Neem dan contact met ons op!

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *