Engagement met afstand grootste uitdaging e-mail marketeer

Engagement met afstand grootste uitdaging e-mail marketeer

Vergroten van engagement

Uit het onderzoek blijkt verder dat meer dan 8 op de 10 marketeers het er in ieder geval enigszins mee eens is dat het uitvoeren van een effectief e-mailmarketingprogramma van cruciaal belang zal zijn voor het succes van hun algehele marketingstrategie in het komende jaar. Nou das mooi.

De grootste uitdaging die e-mailsucces in de weg staat, is het vergroten van de engagement, volgens 63% van de respondenten. Het meten van prestaties en ROI wordt ook vermeld als een topuitdaging voor succes door 44% van de ondervraagde marketingprofessionals. Helemaal onderaan het lijstje vinden we het naleven van regelgeving. Het creƫren van een strategie staat ook hoog (met 38%) en dat is eigenlijk ook best opvallend als je denkt aan de volwassenheid van het kanaal.

Strategisch e-mail marketing succes lijkt nog ver weg

Ondanks de volwassenheid van e-mailmarketing als onderdeel van de marketingstrategie, meldt minder dan een op de vijf ondervraagde marketingprofessionals dat hun e-mail marketingstrategie zeer succesvol is in het bereiken van doelstellingen. Nog eens 69% meldt enig succes van hun e-mailstrategie, terwijl 13% hun e-mailprogramma als niet succesvol zou beoordelen.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *