Emerce B2B Digital: Conrad opent de grenzen op zijn marktplaats

Emerce B2B Digital: Conrad opent de grenzen op zijn marktplaats


Verkooppartners van elektronicawinkel Conrad kunnen binnenkort via de marktplaats van het bedrijf ook direct aan andere landen verkopen. Dat vertelt Rick Huisken, directeur marktplaatsen van Conrad, in de videocollectie Emerce B2B Digital.

Inmiddels alweer vijf jaar geleden opende het Duitse Conrad zijn website voor derde partijen, zodat fabrikanten en leveranciers direct aan de eindgebruiker konden gaan verkopen. Dat moet Conrads assortiment vertienvoudigen.

Conrad zelf heeft ongeveer 800.000 producten in de digitale schappen liggen. Met het openstellen van de winkelvloer moest dat aantal makkelijk met miljoenen kunnen groeien. In Duitsland biedt de marktplaats momenteel 8 miljoen artikelen.

Het openstellen van de website was noodzakelijk omdat ook 800.000 artikelen voor logistieke uitdagingen zorgen. “Je kunt niet al deze producten in voorraad houden, waardoor klanten vaak moeten wachten op hun bestellingen,” zegt Huisken.

Voor elektronicafabrikant Schneider zijn marktplaatsen interessant om bredere of juist specifieke doelgroepen aan te boren, vertelt Paul Bron, VP eCommerce Operations Europe van Schneider Electric.

Ook de directe feedback van klanten kan goed uitpakken. Toen Scheider een B2C webwinkel begon bleek er veel vraag naar zwarte thermostaten. “Die hebben we laten maken.”

Het idee is dat Conrad zijn verkopers een ‘grenzeloze ervaring’ wil kunnen bieden. In navolging van Amazon kunnen Nederlandse verkopers straks over de grens verkopen.

Voor inkopers heeft Conrad een gesloten marktplaats geopend. Die kunnen dan bij verschillende fabrikanten bestellingen plaatsen, maar krijgen dan een enkele factuur, waardoor administratieve rompslomp vermeden kan worden.

De presentatie Een marketplace met groei in gedachten kan na registratie gratis worden bekeken.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *