DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties

DPG Media lanceert Seamless ads: nieuwe standaard voor effectieve display advertenties


DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou gaan van standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een doorklikpercentage dat ruim vijf keer zo hoog ligt als de reguliere IAB-formaten.

Zowel grote adverteerders zoals Bol.com en Nationale Postcode Loterij als verschillende kleinere adverteerders zetten de Seamless ads al in tijdens hun afgelopen campagnes. De zichtbaarheid van Seamless ads lag altijd boven de 80 procent en CTR’s varieerden per adverteerder van 0,6% tot 1,2 procent.

Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe.

Met ruim 80 mediamerken – nationaal, regionaal en lokaal – bedient DPG Media dagelijks ruim 15 miljoen kijkers, lezers en luisteraars.

DPG Media introduceert per 1 oktober Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformaten passen volgens de uitgever naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend hoeven te ervaren.

Een jaar geleden werd al aangekondigd dat het mediabedrijf weg zou gaan van standaard display-advertenties, de IAB-formaten. Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een doorklikpercentage dat ruim vijf keer zo hoog ligt als de reguliere IAB-formaten.

Zowel grote adverteerders zoals Bol.com en Nationale Postcode Loterij als verschillende kleinere adverteerders zetten de Seamless ads al in tijdens hun afgelopen campagnes. De zichtbaarheid van Seamless ads lag altijd boven de 80 procent en CTR’s varieerden per adverteerder van 0,6% tot 1,2 procent.

Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe.

Met ruim 80 mediamerken – nationaal, regionaal en lokaal – bedient DPG Media dagelijks ruim 15 miljoen kijkers, lezers en luisteraars.

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *