Deze 4 dingen gaan er mis als je nooit last hebt van trollen op internet

Deze 4 dingen gaan er mis als je nooit last hebt van trollen op internet

Misschien heb je nog nooit meegemaakt dat er iemand pissed off was door wat jij zei in je marketing.

Nooit is iemand het heel erg oneens, je weet niet hoe het is om weerstand te krijgen of getrold te worden.

Dan kunnen er 4 dingen aan de hand zijn:

1 – Je bent een pleaser.

Wil je dat iedereen je lief vindt? Dan lukt dat heel aardig door middle-of-the-road te zijn en sociaal wenselijke meningen te hebben. Dan roep je geen weerstand op, maar ook geen fascinatie. Mensen vinden je saai.

2 – Je bent redelijk.

Ben je niet zwartwit maar van duizend tinten grijs? Ben je genuanceerd en hou je van een intellectuele discussie? Daar is privé niks mis mee, maar als ondernemer toon je dan te weinig personality. Je laat niet zien hoe je er emotioneel in zit, en daardoor voelen klanten jou niet. En omdat mensen nou eenmaal gevoelige emotionele diertjes zijn, doen ze pas zaken met iemand als ze voelen hoe die ondernemer emotioneel in zijn tent zit.

3 – Je bent geen marketingpersonage.

Je marketingpersonage is de gedramatiseerde versie van jezelf waardoor klanten hooked raken en volgelingen worden. Het is de versie van jezelf die make-up op heeft gedaan. Een glittercolbert heeft aangetrokken. Zichzelf AAN zet en op het podium klimt. Iedere spreker die je hebt gezien die van het podium af knalde, had een marketingpersonage. Iedere sufneus die een powerpoint door je strot wauwelde, stond niet AAN maar was op zijn podium lekker ‘zichzelf’. Hij liet dus ook eerlijk zien dat hij zich geïntimideerd voelde door de microfoon en de starende ogen. Sta jij niet AAN in je marketing, dan val je niemand op en krijg je dus ook nooit pushback.

4 – Je hebt niet gekozen voor je slamdunk-klanten.

Wil je het liefst iedereen als klant, dan ben je er ‘speciaal voor iedereen’, net als de NPO – de publieke omroep. Dat is net zoiets als een single man die een discotheek inloopt en in zijn handen wrijft: “Alle meiden zijn voor mij!”. Veel succes daarmee. Je hebt geen duidelijke keuze gemaakt voor je slamdunk klanten. Je bent iedereen te vriend aan het houden.

Als je een van deze 4 problemen hebt, dan doe je nu aan vanille-marketing. Je hebt een standaardsmaak die iedereen best lust, maar die niemand echt lekker vindt.

Heb je al een tijdje een ongemakkelijk gevoel over je marketing? Heb je de behoefte om jezelf te bevrijden? Dan is de masterclass in Het Lab van deze maand speciaal voor jou.

No more mr. Nice Guy (m/v), het is tijd om te kappen met vanille-marketing. Niemand vraagt van jou om te pleasen, redelijk te zijn, saai te zijn of er voor iedereen te zijn. Je mag een mening hebben, emotie tonen, een showtje opvoeren en klanten wegjagen die je niet meer hoeft.

Dan gaat ook gebeuren waar alle leiders mee te maken hebben: je krijgt tegenstanders. En dat is een GOED teken. Want je hebt dan eindelijk kleur op je smoel en je bent als ondernemer opgedoemd uit je zelfgecreëerde mist. Pas dan sta je ergens voor. Pas dan krijg je volgelingen in plaats van volgers.

Moddergooiers en trollen zijn niet alleen een teken van gezonde marketing die emotie oproept. Ze zijn ook een gouden kans om een omzetpiek te creëren. Want niets mobiliseert je volgelingen meer dan tegenstanders die jou aanvallen op internet.

In de masterclass voor de Members van Het Lab die vandaag naar de drukker gaat, geef ik je mijn formules om te profiteren van reaguurders op internet die jou op internet proberen het leven zuur te maken. De juiste reacties is namelijk niet om in discussie te gaan of om jezelf te verdedigen. De juiste reactie is om de weerstand te zien voor wat het is: een kans om extra omzet binnen te halen door je beste klanten te mobiliseren.

Ik laat je in deze nieuwe masterclass een aantal voorbeelden zien van wat ik naar mijn hoofd krijg op internet, hoe ik daarop reageer, en hoe ik er omzet mee maak. Mijn aanpak heb ik voor je uit elkaar getrokken en ik heb precies de formules voor je opgeschreven die ik gebruik. Daardoor krijg ik klanten die nog twijfelden zo ver om van het hekje te springen waar ze op zaten en te zeggen: ‘En nu is het goddomme genoeg. Let’s do this!’. En dan kopen ze een online training of worden ze Member. Er zijn zelfs klanten die mij nog helemaal niet kenden die direct over dat hele hek heen springen en zich direct aanmelden. Hell yeah!

Als je de formules in de bus wilt krijgen, zorg dan dat je vóór vandaag 17.00 uur Member bent van Het Lab: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Ik zie je binnen.

Aartjan van Erkel

« Vorige: Zo verkoop je meer dankzij moddergooiers en trollen

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *