De 6 digitale kansen voor NGO’s in 2023

De 6 digitale kansen voor NGO’s in 2023

Figuur 17, Geven in Nederland 2022, Het percentage van de huishoudens dat jaar in, jaar uit geeft naar opleidingsniveau per doel, pagina 50

💡 Hoe ga je daar slim digitaal mee om?

De verschillen zijn niet gigantisch. Toch doe je er als marketeer verstandig aan om je pijlen te richten op de doelgroepen met een hogere kans op conversie. Dat betekent dat je als marketeer in de categorie Milieu, natuur, dieren en Internationale hulp eerder de focus moet leggen op HBO/WO, dan op huishoudens met Basisonderwijs als maximaal genoten opleidingsniveau. 

Die vlieger gaat niet voor alle type goede doelen op. Zo is het verschil bij Maatschappelijke en sociale doelen minder groot en kent ook Gezondheid een gelijke spreiding. 

Iets om rekening mee te houden in de doelgroepselectie van je campagnes en de tone of voice van je digitale communicatie. 

En je vervolgstap?

Duizelt het in je hoofd door alle grafieken, tabellen en cijfers? Dan raad ik je alsnóg aan om het hele onderzoek Geven in Nederland door te bladeren om de juiste haakjes voor jouw situatie te vinden. Of natuurlijk je favoriete strateeg om advies te vragen. Succes met 2023! 

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *