Criteo koopt specialist offline retailmedia

Criteo koopt specialist offline retailmedia


Technologiebedrijf Criteo breidt uit naar het domein van offline retailmedia met de overname van Brandcrush.

Gisteren maakte de leverancier van reclametechnologie de overname bekend zonder te melden hoeveel voor het private bedrijf wordt betaald.

Brandcrush komt uit Australië. Het zal daarom nog enige tijd duren voor Criteo deze nieuwe activiteiten ook in Europa en de VS gaat aanbieden.

De acquisitie is gespecialiseerd in zaken als in-store activaties op digitale schermen in de winkels en bij kassa’s, sampling en out-of-store activaties zoals sampling en inserts, maar ook e-mailmarketing en socialmedia. Gecombineerd met de retailmedia van Criteo, althans het bereik bij diens klanten (webwinkels), kan de adverteerder de consument op praktisch alle punten rondom een mediamerk bereiken.

Criteo is bezig met een strategische heroriëntatie op de reclamemarkt. Het is bekend geworden met techniek voor retargeting, maar om privacyredenen wordt dat door makers van browsers, software, wetgeving en online diensten uitgefaseerd. Het van oorsprong Franse bedrijf vond in retailmedia al vroeg een markt waar het zich weer in de voorhoede kon nestelen.

Beleggers konden niet enthousiast worden van de overname. Het aandeel daalde gisteren kort na bekendmaking van het nieuws met een klein twee procent.

Foto: The 3B’s (cc)

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *