‘Black Friday in Amerika vroeg van start’

‘Black Friday in Amerika vroeg van start’


Amerikaanse retailers zijn vroeger dan voorheen met de kortingsacties begonnen die het einde van het jaar markeren.

Hoewel de kalender dicteert dat Black Friday op 25 november is, beginnen grote winkels nu al met de eindejaarsuitverkoop.

Winkeliers zitten met te grote voorraden en vrezen dat consumenten de hand op de knip houden. De ondernemers wagen de gok niet en gooien nu al delen van hun voorraden in de uitverkoop.

De kortingen zijn hoog en manifesteren zich nu vooral in de productgroepen electronica en speelgoed, aldus Adobes online-shopping voorspellingen.

De e-commercetak van het softwarebedrijf verwacht dat de Amerikanen in het laatste kwartaal van 2022 voor 209,7 miljard dollar uitgeven aan cadeaus en andere zaken voor de feestdagen. Dat is maar 2,5 procent meer dan in 2021.

Onderzoekers vertellen tegen nieuwszender CNBC dat consumenten dit jaar duidelijk voordeel kunnen halen uit prijsvergelijkend winkelen en koopjesjagen. Het is een kopersmarkt.

Foto: (cc)

Source link

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *